Manon van Essen
Manon van Essen
Zoals bijna elk goed verhaal begon ook dat van Manon van Essen in de kroeg, met vriendinnen filosoferend over een wereld waarin pizza net zo voedzaam zou kunnen zijn als een salade. Na eindeloos proberen en hard werken in een pizzeria om de kneepjes van het vak te leren kennen, ontdekte ze het ultieme recept voor de Magioni-pizzabodem, op basis van groenten. Manon van Essen begon op haar twintigste met ondernemen. Ze was zeer succesvol met de app Handwriter, maar besloot het over een andere boeg te gooien. Haar uitgangspunt werd om met gezond eten aan de slag te gaan. Het ultieme massaproduct 'pizza' leek haar de ideale manier om de wereld te kunnen veroveren. Na een pittige periode van vallen en opstaan bereikte zij haar doel: haar gezonde pizzabodems kwamen in het schap van Albert Heijn. In rap tempo kon Magioni gaan samenwerken met nagenoeg elke supermarkt in Nederland. Duitsland, België en Spanje volgden, en recentelijk sloot de Engelse Waitrose zich aan bij haar klantenkring. Dage lijks gaan er 13.000 Magioni-pizza(bodem)s de toonbank over.